Gästbloggare Åsa Ambuhm – Livet blir bättre med åren.

Jag gillar verkligen reklam som känns bra i magen, precis som i en feelgood film där man vet att allt med tiden kommer att ordna sig. I helgen drog vi gång vårt nya reklamformat och det är precis den där sköna känslan som jag hoppas ska infinna sig för de som tittar på TV. I reklamfilmerna får du möjlighet att träffa Tiden, en karaktär som bor i ett klocktorn och ser till att tiden går som det ska. Han kan resa i tiden och ska hjälpa till att påminna om att det mesta faktiskt blir bättre och bättre med åren. För så är det.

Du som läser den här bloggen är oftast intresserad av det här med pensioner, men många andra har svårt att motivera sig att ta tag i det där.  Här har reklamen en viktig roll. Tiden ska hjälpa till att påminna alla om framtiden, ge energi och få fler att engagera sig i sin pension.

Ni kommer få möta Tiden i flera av våra filmer.  Varför ser Tiden ut som jultomten undrade en tjej på twitter igår. Och det är klart, visst finns det likheter, de är ju båda sympatiska äldre män. Men Tiden är så mycket mer, han visar i stort och smått att det mesta faktiskt blir bättre med åren.  Tiden har ju så klart en egen facebook sida, kolla gärna in hans tidslinje som just nu startar vid år 1000, men Tiden har ju funnits mycket längre än så.  Även i framtiden kommer Tiden att finnas, inte bara i vår reklam 😉

Klicka här för att besöka Tiden på Facebook.

Fler filmer kommer så kolla gärna in AMFs YouTube-kanal.

Åsa Ambuhm, chef marknadskommunikation

5 reaktioner på ”Gästbloggare Åsa Ambuhm – Livet blir bättre med åren.

  1. Roberto var våra söners ”dagisfröken” i början av 80-talet – en naturbegåvning, älskad av alla ungar; såg likadan ut då, men med svart hår & skägg – agerade lodis i ett avsnitt av GW:s Anna Holt, och spelade, med sin latinogrupp, på en väns bröllop tio år senare. Blir varm om hjärtat av att se honom i AMF-reklamen.

  2. Skulle gärna lyssna på honom live. Den bästa reklamen jag sett. Man får en känsla av att vi har eoner av tid. Bra att innehållet är så positivt.
    Varma hälsningar!
    Gunilla Neselius

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *